Afscheid nemen&bagage meten, beiden oh zo moeilijk - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Floor Verbakel - WaarBenJij.nu Afscheid nemen&bagage meten, beiden oh zo moeilijk - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Floor Verbakel - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen&bagage meten, beiden oh zo moeilijk

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 September 2014 | Nederland, Nijmegen

Daar is ie dan.. het eerste reisverslag.
Nu nog op Nederlandse bodem, maar over 24 uur aan boord van het vliegtuig richting Wenen --> Adis Ababa --> Lilongwe --> Blantyre!
Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van het begin tot het eind! Tenminste... mits ik de mogelijkheid heb om te internetten en de stroomvoorziening het toelaat om mijn laptop op te laden.

Voor ik de eerste brein-brekende, stressvolste, en domste blunder ooit verban uit mijn geheugen wil ik deze mooie les toch graag met jullie delen...
Vandaag was het inpak dag. Zoals we van een echte Verbakel gewent zijn is het gestructureerd inpakken van spullen geen enkel probleem.
Koffers geregeld en aan alles gedacht zoals; 900 ballonnen voor de kinderen, wasknijpers, tape, zakdoekjes, 5 flessen DEET, een voorraad EHBO spullen voor een heel ziekenhuis en uiteraard de cadeautjes en anti-cultuurshock-giften van lieve mensen.
Tot je op het punt komt je bagage te gaan wegen. Weliswaar een bagagemeter gekocht dus je zou denken dat dit appeltje eitje zou zijn.
Maar nee, voor een beginnend avonturier als ik niet!
Heel de middag in de stress en paniek over het feit dat ik dacht 2 koffers van 40 kilo in te hebben gepakt! (In plaats van de toegestane 2 x 23 kilo)
Alles er weer uit, keuzes maken, nog meer keuzes maken, tranen laten, denken dat je het nooit gaat redden zonder al die spullen die je in gedachten had, nog meer stress.. tot uiteindelijk.. de rationele en altijd kalme redder in nood, Sjoerd Hendricus Elmans de boel nog eens naloopt..
Ik heb gekeken op de verkeerde wijzer.. al het eerder gewogen delen door 2. En TADA, geen probleem!
Bedankt Sjoerd, voor je blindelings vertrouwen in mijn weegkunsten, maar de vraag of je de volgende keer toch meteen even mijn woorden in twijfel wilt trekken!

Oke, een goed begin is gemaakt.
Nu kan ik heel de wereld aan.
Morgen om 20.00u kan het feest beginnen!

Liefs en tot de volgende,
Floor



  • 07 September 2014 - 20:25

    Loes Duffhues :

    Gekke Floor!
    Suuuuuuper veel plezier en succes!!

    Xxxx

  • 07 September 2014 - 20:45

    Brenda:

    Succes Floor! Ik ga je reis verslagen volgen! :)

  • 07 September 2014 - 20:58

    Jesse:

    Te gek! Je bent nog niet vertrokken of we kunnen al genieten van je verhalen :) Goed begin Florus. Deze anekdote raak je niet meer kwijt.

  • 07 September 2014 - 22:22

    Chiel:

    Haha
    Vul jij die 'tags' ook zelf in?

  • 08 September 2014 - 09:32

    Floor:

    Hahaha @chiel, ja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

8 september vertrek ik samen met Mariska voor bijna 4 maanden naar Malawi, Afrika. Hier gaan we stage lopen op een school voor dove kinderen. Via dit reisverslag zal ik jullie op de hoogte houden van dit grote avontuur. Liefs, Floor de avonturier

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 24 December 2014

Floor en Mariska op avontuur

Landen bezocht: